Forumindex Svenskt forum om valutahandel
Diskussionsgrupp där vi pratar om valutahandel på svenska

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

E-böcker???

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Nybörjarforum
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
Boat
Stamgäst

Registreringsdatum: 22 september 2005

InläggPostat: tis okt 04, 2005 13:03:28    Rubrik: E-böcker??? Svara med citat

Hallå där!

Har precis börjat lära mig mer om detta otroligt spännande område som kallas FOREX.

Det verkar ju finnas oanade möjligheter om man har lite kapital som man vågar satsa och om man tar sig tid till att lära sig kolla trender mm .

Dock skulle man ju behöva läsa några böcker om ämnet så att man kan lära sig detta med indikatorer och liknande. Så min fråga är då följande:

Var kan man få tag på bra böcker i ämnet?

Det finns en sida som heter rapidforex som ger ut en del gratismaterial men som även har en del e-böcker till skapliga priser. Är dessa e-böcker något att ha?

Hoppas att någon kan ge mig lite tips i detta ämne.

Mvh Fredrik
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
3dB
Site Admin

Registreringsdatum: 04 september 2005

InläggPostat: tis okt 04, 2005 14:25:06    Rubrik: Svara med citat

Hallå,

böcker (och eböcker..) som handlar specifikt om forex finns det ännu inte så många av. De som finns verkar ha nästan samma innehåll, dvs lite historia om valutahandel, hur handeln fungerar och lite om indikatorer i allmänhet.

Men om just TA/indikatorer finns det "miljarder" böcker och e-böcker om för aktier och andra värdepapper. De flesta funkar även för valuta bara man väljer rätt indikator.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida MSN Messenger
404
Stamgäst

InläggPostat: tis okt 04, 2005 19:28:53    Rubrik: Svara med citat

När man läser vissa böcker och även e-böcker så får man intrycket att de som tjänar mest pengar inom valutahandel är de som skriver dessa..
Det flyter runt rätt många böcker på nätet bara man lyckas hitta dom.
Till överst på sidan
3dB
Site Admin

InläggPostat: tis okt 18, 2005 21:39:05    Rubrik: Svara med citat

http://www.forextradersworld.com/
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida MSN Messenger
nasti
Tittar in ibland

Registreringsdatum: 26 oktober 2005

InläggPostat: ons okt 26, 2005 22:56:17    Rubrik: Svara med citat

Jag har samlat på mig ett stort antal E-böcker som jag lyckat få tag på gratis. Jag antar att ni har stött på i princip samma böcker. Min uppfattning är att många av dessa böcker inte har någon verklig substans men att det finns vissa som sticker ut. Vissa är på tok för överdrivna i sina lovord om valutahandel medans vissa är fulla av reklam. Jag är långt ifrån att ha läst allihopa jag samlat på mig, utan jag har mest bara skummat igenom och försökt sålla lite och ta bort vissa.. Nu är frågan till er: finnns det några böcker ni rekommenderar?

Jag kan inte ge några rekommendationer än, det är för tidigt.. senare!
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande MSN Messenger
3dB
Site Admin

InläggPostat: fre okt 28, 2005 10:58:03    Rubrik: Svara med citat

Stämmer bra att många e-böcker om FX är rena Nigeriabreven som lovar "ekonomiskt oberoende, normal dagsinkomst på en timmes arbete" osv...

Currency Traders Mag som du hittar under länkarkivet i forumet har bra och seriösa artiklar.

Läser just nu Cornelius Luca's Trading in the Global Currency Markets, än så länge har jag inte hittat nåt i den som jag inte läst nån annanstans.

http://www.amazon.com/gp/product/customer-reviews/0735201463/ref=cm_cr_dp_pt/102-5527167-2439348?%5Fencoding=UTF8&n=283155&s=books

Senast ändrad av 3dB den tor jan 26, 2006 21:52:35, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan
3dB
Site Admin

InläggPostat: ons nov 30, 2005 00:50:25    Rubrik: Svara med citat

Mer E-böcker... Inga garantier om kvaliten Smile

http://www.savefile.com/projects.php?pid=868431

Edit: Filerna är borta nu.
Till överst på sidan
Kermit
Aktiv på Forumet

Registreringsdatum: 08 februari 2007

InläggPostat: mån feb 12, 2007 18:30:26    Rubrik: Svara med citat

Har precis läst en pappersbok som jag tyckte var bra, "Technical Analysis of the Currency Market: Classic Techniques for Profiting from Market Swings and Trader Sentiment". Men jag har ganska liten erfarenhet av litteratur inom området.

http://www.amazon.com/Technical-Analysis-Currency-Market-Techniques/dp/0471745936/sr=8-9/qid=1171297710/ref=pd_bbs_9/002-1491455-7621611?ie=UTF8&s=books
Till överst på sidan
3dB
Site Admin

InläggPostat: mån apr 09, 2007 14:42:14    Rubrik: Svara med citat

http://www.freeforexebooks.com/
Till överst på sidan
CIA
Stamgäst

Registreringsdatum: 08 juni 2006

InläggPostat: ons jun 25, 2008 09:27:03    Rubrik: Svara med citat

För de som spelar på börsen/finansiella marknader. Jag har fått en pdf version av en book som rör sig spelstrategier på www.betonmarkets.com Boken är på engelska men om det finns någon som är interesserade, kan ni kontakta mig genom en privatmeddelande.

Dessutom, på denna sidan kan man ange promo-koden BOM-SWE och få SEK 100 gratis spel.
Till överst på sidan
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Nybörjarforum Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet